De reis en onze eerste dag op Bali ( 27- en 28-4)

29 april 2024 - Sanur, Indonesië

Om 7.15 uur was het zover de wekker ging en ging de lange reis beginnen.
Met de shuttle van het hotel werden we gebracht naar Brussel Airport ( 8.20 uur). We stonden bijna helemaal voor in de rij om de koffers af te geven dus dat liep allemaal weer voorspoedig. 🧳
Toen door de douane daar werd ik ( Marcella) er uiteraard weer uitgepikt voor controle en werden  mijn handen zelfs gecontroleerd op drugs...dit vonden de kinderen even heel erg spannend, maar gelukkig ging dit alles erg snel en kon ik na nog geen minuut weer aansluiten bij de rest.
Eenmaal door de douane hebben we wat gegeten en vervolgens gewacht tot we konden gaan boarden.  ✈️
Eenmaal aan boord viel ons de reis enorm mee. De eerste reis duurde bijna 13 uur, maar vloog echt voorbij. Helaas vlogen we voor ons overdag dus hebben bijna ( max 1 uur geslapen) Mason vroeg ongeveer 3 uur van te voren...zijn we er bijna waarop ik antwoorden nee nog niet waarop hij zei maar mam ik wil zo graag slapen in mijn mijn bed 🤣🙈 Gelukkig ging mijn schoot ook door voor een heerlijk bed ☺️ Echter werden we na ca 1 uur wakker gemaakt voor het ontbijt en niet veel later zat de eerste vlucht erop.
Op de luchthaven van Singapore ( alles even mooi daar) konden we direct doorlopen ( was best nog een hele wandeling)naar de gate die daar ca 15 min later openging.
En ook onze tweede en laatste vlucht was zo voorbij. De kids kregen gelijk te eten toen we in de lucht zaten, maar waren beide zo moe ( Amy had als enige helemaal nog niet geslapen) en vielen bijna gelijk in slaap.💤 Mason hebben we zelfs voor de landing wakker moeten maken.
Eenmaal van board merkte we al snel het grote temperatuur verschil 🌡️( 34 graden) en waren daarom ook enorm blij dat we online het visum al gekocht hadden ( dus niet hoefde aan te sluiten bij de mega lange rij). Ook de eerste koffer kwam al direct op de band voorbij en niet veel later hadden we alles compleet.🧳
Ik denk dat we in totaal maar een half uur tot 3 kwartier over gedaan hebben ( terwijl erop internet staat dat je op ruim 2 uur moet rekenen, maar wellicht komt dat vanwege visum kopen)
Eenmaal buiten moesten wij onze chauffeur zoeken tussen ruim 100 man met bordjes... gelukkig had onze reisagent/chauffeur een heel duidelijk bord gemaakt met onze namen ( als enige) in dikke rode letters en konden we ook hier dus snel door. Aangezien we op zondag aangekomen zijn, hadden we geluk want ook in het verkeer zat het mee en waren we nog voor 14.00 uur in het hotel. ( Dus 24 uur nadat we vertrokken met onze shuttle uit Brussel) 🥳🎊🎉Op onze kamer hadden ze ons bed mooi versierd en kregen we taart voor onze anniversary...super leuk en lekker natuurlijk.🍰😋
Op de kamer hebben we dit lekker opgegeten ons opgefrist en zijn we even in de straat bij de winkeltjes wezen kijken en hebben we wat drinken voor op de kamer gekocht. Je kan hier namelijk geen kraanwater drinken en ook bv tandenpoetsen niet ivm Bali belly dus moesten even wat extra kopen ( vanuit het hotel stonden er al 4 glazen flesje klaar) maar altijd fijn om wat extra te hebben. Daarna zijn we lekker gaan zwemmen bij het hotel. 🏊Hebben we vroeg gegeten en zijn we lekker optijd naar bed gegaan.

De foto's staan onder het kopje de reis en eerste dag op bali

1. Peter:
    29 april 2024
    Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen, en dat de rakkers het goed volgehouden hebben. Leuke foto's, en doe de eerste dag nog rustig aan. Er komt nog genoeg op jullie af.
  2. Henny Verveer:
    29 april 2024
    Fijn dat het allemaal vlot verlopen is, jullie zijn aardig wat uurtjes onderweg geweest. Zelfs Amy de tweede vlucht toch in slaap gevallen 👍 Mooi verhaal je ziet het gebeuren, o.a het schoot slapen van Mason en ook al die mensen met de bordjes op het vliegveld dat was vast een komisch gezicht 🤣. Nu even rustig aan en dan weer op pad naar de volgende belevenis. Veel plezier, liefs💋
  3. Oma en Opa Hoogvliet:
    29 april 2024
    Fijn dat alles goed gaan is met de reis een beetje slaap kom wel overeen Het is lange reis ik heb er toen vier wekken over gedaan met 2000 man op 300 vierkanten meter en veel herrie ,Maar het is wel een mooi land en daar gaat het om. Van morgen nog meer foto,s gehad leker aan de onbijt ge loof ik

Jouw reactie